Chcesz uczestniczyć w programie motywacyjnym?

29 marca, 2023
Coraz więcej instytucji i przedsiębiorstw dostrzega w dniu dzisiejszym wagę ulepszania swojego wizerunku na rynku, a także pozytywnych relacji z obecnymi i potencjalnymi klientami. Po to wprowadzany jest tak zwany marketing relacji. Polega on na tezie, że wartością najważniejszą jest zrozumienie klienta i jego potrzeb. Zadowolenie klienta z działania firmy jest bardzo istotne, ponieważ często wpływa pozytywnie na budowany wizerunek firmy.

Jedna z zasad marketingu relacyjnego traktuje o tym, że należy bardziej skupiać się na zaspokajaniu potrzeb klienta obecnego, niż na usiłowaniach uzyskania nowych. Nie należy we wszystkich działaniach pomijać własnych pracowników i ich potrzeb. Dialog z partnerami powinien odbywać się w przyjemnej, dobrej atmosferze.

Programy motywacyjne

Programy motywacyjne, zwane również lojalnościowymi, są niezwykle często używane przez przedsiębiorstwa.

pieniądze

Autor: www.sxc.hu
Źródło: www.sxc.hu

Są one częścią marketingu relacji. Są metodą na wywoływanie zaufania klienta do określonej marki, dodając jej zarazem popularności. To z kolei pozwala na wzrost sprzedaży danego towaru, a zatem na zwiększony zysk. Statystycznie programy tego typu w większości rozpoznają osoby o wyższym wykształceniu, oni też są najczęściej ich odbiorcami. System lojalnościowy niezbyt często natomiast dociera do ludzi niewykształconych, a także do ludzi starszych. Ogólny stopień poinformowania o nim jest wciąż niski. Klienci często korzystają z programów motywacyjnych nieświadomie.

Programy motywacyjne w Polsce

W Polsce także działa dużo programów lojalnościowych >> Tutaj więcej. Zaufanie do tego typu programów deklaruje coraz większa liczba osób. Najchętniej wykorzystywane programy lojalnościowe w Polsce to Tesco Clubcard, Orlen Vitay, program Rodzinka organizowany przez sieć Carrefour oraz karta Payback. Do tego typu programów zaliczyć można również różnego rodzaju karty stałego klienta, które można wyrobić np. w niektórych aptekach. Niedawno wprowadzonym rozwiązaniem jest program motywacyjny „Rossnę”, stworzony przez sieć drogerii Rossmann. W ramach tego programu oferowane są drobne upusty na artykuły dla niemowląt, nabywane w tej sieci przez rodziców dzieci.

Brak komentarzy

Możliwość komentowania jest wyłączona.