Programy motywacyjne
Programy motywacyjne, zwane również lojalnościowymi, są niezwykle często używane przez przedsiębiorstwa.

Są one częścią marketingu relacji. Są metodą na wywoływanie zaufania klienta do określonej marki, dodając jej zarazem popularności. To z kolei pozwala na wzrost sprzedaży danego towaru, a zatem na zwiększony zysk. Statystycznie programy tego typu w większości rozpoznają osoby o wyższym wykształceniu, oni też są najczęściej ich odbiorcami. System lojalnościowy niezbyt często natomiast dociera do ludzi niewykształconych, a także do ludzi starszych. Ogólny stopień poinformowania o nim jest wciąż niski. Klienci często korzystają z programów motywacyjnych nieświadomie.
Programy motywacyjne w Polsce
W Polsce także działa dużo programów lojalnościowych >> Tutaj więcej. Zaufanie do tego typu programów deklaruje coraz większa liczba osób. Najchętniej wykorzystywane programy lojalnościowe w Polsce to Tesco Clubcard, Orlen Vitay, program Rodzinka organizowany przez sieć Carrefour oraz karta Payback. Do tego typu programów zaliczyć można również różnego rodzaju karty stałego klienta, które można wyrobić np. w niektórych aptekach. Niedawno wprowadzonym rozwiązaniem jest program motywacyjny „Rossnę”, stworzony przez sieć drogerii Rossmann. W ramach tego programu oferowane są drobne upusty na artykuły dla niemowląt, nabywane w tej sieci przez rodziców dzieci.
Brak komentarzy
Możliwość komentowania jest wyłączona.